slide01.png
WSV Texel
Watersportvereniging Texel

Over ons

Watersportvereniging Texel richt zich op het stimuleren van de watersport op het mooie eiland Texel aan het werelderfgoed de Waddenzee.

In tegenstelling tot de landelijke trend kan onze vereniging zich verheugen in een nog steeds groeiend en zeer gevarieerd ledenbestand. Momenteel zijn er ongeveer 400 leden en 220 ligplaatsen. Zeilers, motorbootvaarders, duikers, vissers en kajakkers zijn lid. Al deze watersporters organiseren hun eigen activiteiten.

Momenteel is er zelfs sprake van een wachtlijst. Het bestuur is in samenspraak met de leden bezig met het zoeken naar een oplossing.

De vereniging heeft haar eigen clubgebouw: De Kajuit. Verder beschikt zij over het kanogebouw "Het Ruim" met eigen stallings- en afspuit faciliteiten. Hierin zijn de Optimisten en Leukothea's voor de zeillessen gestald, evenals een fors aantal zee kajakken.

Ook beschikt de vereniging over een stallingsterrein, 't Landje".

In de zomer worden vrije boxen in de haven van de WSV aan passanten verhuurd. De toewijzing van ligplaatsen wordt door de havenmeesters van de Waddenhaven in overleg met de havencommissaris van onze vereniging uitgevoerd.

Bekijk hier de presentatie van Jook Nauta over 50 jaar WSV.