Eindejaarstocht groot succes

De eindejaarstocht van afgelopen zaterdag was een groot succes. Er deden zo'n 16 boten mee, met totaal zo'n 30 bemanningsleden. De toch werd georganiseerd door Rob Arendsman en die heeft wel vaker met dat bijltje gehakt, dat was duidelijkte merken.

Er was dit jaar gekozen voor een eendaagse tocht om er na alle Corona-jaren weer een beetje in te komen. Nou kun je het nog zo goed organiseren, je bent natuurlijk ook afhankelijk van het weer en de stemming van de bemanning. Nou dat zal aan alle kanten mee. Men had er zin in. Het weer werkte ook mee. Er was wel een stevige bries waardoor enkele kleinere boten besloten niet mee te varen. De bemanning hiervan werd met open armen ontvangen op andere boten en zo konden ze toch mee. Na eerst een bakkie in de Kajuit en uitleg van Rob voeren de boten de haven uit. Er was een korte en lange tocht uitgezet, maar uiteindelijk koos iedereen voor de lange tocht. Wat er tijdens de tocht gebeurd is weet ik niet, maar tegen half zes voeren de boten weer de haven in en verzamelde men zich weer in de Kajuit voor een drankje en.... bitterballen. En de sterke verhalen bleven natuurlijk niet uit. De stemming was opperbest en zo bleef men nog lang nagenieten. Wat mij ook verheugde is het feit dat er jongelui meededen aan deze tocht. Dat geeft de burger moed.  Er gingen al weer stemmen op voor een volgende tocht in mei, dus de gang zit er weer in. Rob, nogmaals hulde voor dit initiatief en organisatie. En dank aan alle leden die meededen, zodat we het met elkaar tot een groot succes konden maken. Op naar de volgende keer.

Albert Meijer