Boten hijsen op 11 april

Beste leden

De eerstvolgende hijsdag is op 11 april. Daarna zullen er nog een paar volgen. Tenminste als dit door kan gaan doordat iedereen zich aan de regels heeft gehouden. Onderstaande brief is aan de leden gestuurd die 11 april in het water gaan. Maar het is van belang dat alle leden zich de brief ter harte nemen. Laten we er, ondanks alles, een mooi watersportseizoen van maken:

Beste leden,

Onderstaand het hijsschema voor zaterdag 11 april. Ondanks het Corona-virus en de daarmee gepaard gaande beperkingen en maatregelen willen we het hijsen toch doorgang laten vinden, maar dan met strikte inachtneming van de richtlijnen zoals die door het RIVM uitgevaardigd zijn:

-Geen samenscholingen van meer dan 2 personen.

-Onderlinge afstand van 1,5 meter houden.

-Het werkgebied rond de kraan zal afgezet worden met pionnen/lint en binnen dit gebied mogen zich, buiten René, dus maar twee personen zich ophouden. Wat buiten de afzetting gebeurt ligt buiten onze invloedsfeer, hopelijk houden omstanders zich ook aan de richtlijnen.

-Mocht u het niet aandurven of vertrouwd vinden om met minimale assistentie/hulp te water te gaan dan verneem ik dit graag spoedig.

-Wellicht heeft u de brief van de Gemeente/Havenmeesters gelezen, deze was duidelijk, er zal gecontroleerd worden, en bij het niet volgen van de richtlijnen gehandhaafd worden. Dat laatste is hopelijk niet nodig, en natuurlijk willen we ook graag dat volgende hijsdagen doorgang mogen vinden.

De richtlijnen gelden natuurlijk ook voor het Landje, en de steigers en terrein van de WSV.

Alvast hartelijk dank voor de medewerking!

Erik LeRoux