RIVM maatregelen en het kranen van de boten

Beste leden van WSV Texel

Op zaterdag 28 maart zijn de eerste boten te water gegaan. Vaak een feestelijk gebeuren met een mooi watersportseizoen in het vooruitzicht. Helaas leven we in een bizarre tijd en hebben we ons aan strenge RIVM maatregelen te houden. Dat is afgelopen zaterdag fout gegaan. Daarom hebben we onderstaande waarschuwing van de Gemeente ontvangen. Laten we er daarom met elkaar voor zorgen dat het de volgende keren wel volgens de regels gaat. Want het zou toch wel heel jammer zijn als we de verenigingshaven moeten sluiten!!!

Brief van gemeente aan WSV Texel
Goedemorgen,

Het zijn lastige tijden vanwege de Corona, de maatregelen zijn ook voor de pleziervaart ingrijpend!

Voor de havens op Texel geldt ook dat we de RIVM regels naleven en zien we toe op de naleving van de Noodverordening.

Op zaterdag 28-3 is er tijdens het hijsen van schepen en de werkzaamheden die hierbij horen, geconstateerd dat er niet volgens de corona richtlijnen van het RIVM is gehandeld.
( o.a. groepsvorming  en geen afstand van 1,5 meter)

Wij vragen u dringend om bij de volgende te waterlating van schepen rekening te houden met de RIVM richtlijnen. Er zal worden gecontroleerd op naleving hiervan en , als dat nodig mocht zijn, handhavend worden opgetreden.

Wij willen u verzoeken dit bericht ook bij uw achterban onder de aandacht te brengen.

Met vriendelijke groet, Berna Bouthoorn
Elis Polderman Havenmeesters