Maatregelen Corona-virus

Beste leden van de Watersportvereniging Texel,

Dachten wij eerst nog dat het met het coronavirus hier wel mee zou vallen, inmiddels zitten we  middenin de crisis. Van hogerhand zijn er preventieve maatregelen opgelegd en daar moeten we ons - ter bescherming van onszelf en anderen - ook strikt aan houden.

Eén en ander roept bij leden en bestuur de vraag op;

Hoe moeten we hier als Watersportvereniging mee omgaan?

Voorop staat natuurlijk dat iedereen zelf verantwoordelijk is voor het verstandig naleven van de gestelde regels. Daarnaast moeten we als vereniging uiteraard de door de overheid opgelegde richtlijnen van het RIVM in achtnemen.

Voor de korte termijn betekent dit dat we als vereniging samenkomsten zoals de Algemene Ledenvergadering (ALV) en de Werkdag in ieder geval tot nader order annuleren. Ook blijven De Kajuit en het toiletgebouw op slot. Er zijn dus GEEN werkzaamheden zoals we die gewend zijn. Eén en ander heeft zeker consequenties voor het onderhoud aan de haven en het clubgebouw.

Met in achtneming van de minimale afstand en opvolging van de overige maatregelen, blijft onze haven in principe wel open en mag je aan boord zijn van je eigen boot.

Heb daarbij wel respect voor elkaar bij het belopen van de steigers en wacht desnoods bij een kruispunt op elkaar zodat het houden van de minimale afstand van 1½ meter voor iedereen mogelijk is.

Als gouden regel blijft echter gelden dat als je verkouden bent, je thuis moet blijven! In dit kader verwijzen we ook naar de persberichten van de overheid en de dringende oproep van onder andere de burgermeester van Texel.

Ter verdere info;

De Waddenhaven is tot 1 juni gesloten evenals het nieuwe toiletgebouw. In de gemeentehaven worden geen Bruine Vlootschepen meer toegelaten.

De eerste datum (28 maart) voor het te water laten van onze schepen is zeer aanstaande (morgen). Voor dit moment ziet het bestuur en René Boon geen aanleiding om dit af te blazen, MITS alle betrokkenen zich houden aan de algemene nu van kracht zijnde maatregelen.

Omdat de ALV op 17 april as. niet doorgaat, kan het in de WaterTesselaar gedane bestuursvoorstel om het ligplaatsentarief met € 3,-- per vierkante meter per jaar te verhogen, niet worden vastgesteld. Besloten is om dit voorstel in de eerst volgende ALV aan de orde te stellen met als ingangsdatum 1 januari 2021. Met dit besluit schuiven de beoogde investeringen ook een jaar op.

U ontvangt binnenkort een WSV-factuur over 2020 die dus is gebaseerd op het bestaande tarief.

Alle genoemde zaken zijn geheel afhankelijk van de beslissingen die de overheid de komende tijd gaat nemen. Het bestuur probeert hier zo goed als mogelijk is op in te spelen. Dit kan echter betekenen dat bepaalde maatregelen onze verenigingssituatie van het ene op het andere moment volledig kan veranderen. Wij vragen daar bij voorbaat begrip voor.

Ook realiseren we ons dat al deze regels ons erg beperken in ons doen en laten en dat één en ander de planning van een hoop zaken in de war brengt, maar op dit moment staat de gezondheid en het beperken van besmettingsgevaar voorop.

Met de wens op blijvende gezondheid en watersport groet,

het bestuur van Watersportvereniging Texel